Leggyakoribb Samsung okostelefon hibák

Az első iPhone megváltoztatta azt, amit eddig a mobiltelefonokról és mobil internet eszközökről gondoltunk, új korszakot nyitva a telekommunikáció világában. Az első iPhone nem csak az emberekre, de a többi gyártóra is óriási hatást gyakorolt, amelyek sorra előálltak a maguk válaszával, kisebb-nagyobb sikerrel. A neves gyártók között ott volt az akkor még fénykorában lévő Nokia, a szintén sikeres Sony-Ericsson, és az akkor szárnyait bontogató Samsung.

Samsung Galaxy S széria meghibásodások - Re-store

A kezdeti próbálkozások nem voltak a legsikeresebbek, azonban 2008 szeptemberében a Google bemutatta az Android operációs rendszert, amely gyorsan az iOS legnagyobb kihívójává vált. A Samsung és az Android házasságának első tagjára nem is kellett sokat várni, a Samsung a Galaxy Spica bemutatásával elindította a Galaxy sorozatot, amely azóta is az iPhone egyik legkomolyabb kihívója.

Samsung Galaxy S széria meghibásodások - Re-store

Azonban mint minden elektronikai eszköz, egy Samsung Galaxy telefon sem mentes a meghibásodástól. Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen meghibásodásokkal kell számolnod, ha Samsung Galaxy S7, Galaxy S8 vagy Galaxy S9 telefonod van.

Wi-Fi meghibásodás:

Egyes Galaxy S7 telefonok esetében bizony gyakran tapasztalható, hogy a Wi-Fi nem működik, különösen GMAIL használat közben tapasztalható ez a jelenség. Egyes esetekben a Bluetooth kikapcsolása segít a problémán, de a hiba továbbra is fennál, akkor a Re-store csapatára bármikor számíthatsz.
 

Bekapcsoló- és hangerőgomb nem reagál:

Tipikus hiba, és nem csak Samsung telefonoknál. A mechanikus alkatrészek könnyen tönkremehetnek külső behatásra, beázásra. Ez sajnos a Galaxy S7 családnál sincs másképp. 
 

Inaktív kijelző: 

Egyes Galaxy S7 Edge modelleknél a képernyő alig, vagy egyáltalán nem reagál. A legtöbb esetben az ok azonban nagyon egyszerű. Egyszerűen használat közben lefogjuk a képernyő szélét is, ezáltal a kijelző nem úgy reagál, ahogy elvárható lenne.
 

Túlmelegedés: 

Egyes készülékek túlmelegedhetnek, amelynek a legtöbb esetben az az okozója, hogy töltés közben használják. A legtöbb Samsung Galaxy S7 készülék Exynos processzorral érkezett, azonban egyes készülékekben a Snapdragon 820 chip dolgozik, amely a Qualcomm Quck Charge 2.0 technológiáját használja, amely sajnos a legtöbb esetben drasztikus felmelegedést okoz. A probléma nagyban javítható, ha kikapcsoljuk ezt a funkciót.
 

Akadozó TouchWiz: 

Az Exynos 8890-es processzor a maga idejében fantasztikus chip volt, amely méltó ellenfele volt az Apple saját tervezésű chipjeinek. Sajnos azonban a TouchWiz, a Samsung saját kezelőfelülete gyakran akadozik a bivalyerős konstrukció ellenére is. A zavaró jelenség azonban könnyen orvosolható, hiszen az Android Store-ból bármikor letölthetsz alternatív launcher alkalmazásokat. 

Vörös kijelző:

A Red-gate ügy nem sokkal a bevezetést követően híresült el szinte az összes közösségi oldalon. A kijelző piros tónusa sok új felhasználóra hozta rá a frászt, azonban mindössze kalibrációs hibáról van szó, amelyet orvosolva a Samsung később kiadott egy szoftver frissítést is.
 

Nem működő képernyőfordítás:

Egyes felhasználók jelezték, hogy a képernyő elfordítást funkció nem működik, hiába van bekapcsolva. Nem kell azonnal hardveres hibára gyanakodni, hiszen a legtöbbször egy kalibrációs hibáról van szó, amelynek akár egy harmadik féltől származó alkalmazás is lehet az okozója. Érdemes tehát törölni a legutóbb telepített alkalmazást abban az esetben, ha a Safe Mode-ban történő indítás nem hoz sikert. Ha ezek a próbálkozások sem hoznak sikert, akkor érdemes letölteni a GPS and Status Toolbox alkalmazást, amely segít újra kalibrálni az érzékelőket. Sikerestelen kalibráció esetén azonban valószínű, hogy hardveres meghibásodásról van szó.
 

Késleltetett értesítések:

Sok esetben előfordul, hogy az alkalmazás értesítések késleltetve érkeznek meg. Az ok rendkívül egyszerű, és elsősorban az energia takarékos üzemmódra vezethető vissza. Az alkalmazások értesítését mentesíthetjük az extrém energia takarékos üzemmód alól, ehhez azonban fel kell keresni a beállítások, alkalmazások, majd a különleges hozzáférés menüpontot. Itt hozzáadhatjuk azokat az alkalmazásokat, amelyeket szeretnénk kivonni a funkció alól.
 

Wi-Fi és Bluetooth kapcsolódási problémák:

Az egyik leggyakoribb hibaforrás, melyeknek oka az esetek többségében egyszerűen csak a szoftverre vezethető vissza. A hálózatra nagy eséllyel vissza tudsz majd csatlakozni, ha az alábbi lépéseket követed:

  • Kapcsold ki a készüléket és a routert legalább 10 másodpercre, majd kapcsold be őket.
  • Lépj be a beállításokba, azon belül is az energiatakarékosság menüpontba, és győződj meg róla, hogy ez a beállítás ki van kapcsolva.
  • Keresd fel a Wi-Fi menüpontot, és a kiválasztott hálózatot hosszan nyomva tartva el tudod felejtetni azt. Ezután írd be újra a kapcsolódási adatokat.
  • Győződj meg róla, hogy a telefon vagy a router szoftvere is naprakész.

Állandóan feltűnő hibaüzenet:

Már a készülék kiadását követően sok felhasználó találkozott egy rendszeresen előforduló hibával, amelynél az értesítési mezőben állandóan hibaüzenetek tűnnek fel. Azóta természetesen sok frissítés jött már ki a készülékre, így ha rendszeresen naprakészen tartod a telefonod, akkor már nem fogsz találkozni ezzel a jelenséggel. 

Intelligens szkenner probléma:

2018-ban az Apple iPhone X után a Samsung Galaxy S9 és S9 Plus is megkapta a maga FaceID-ját. Ahogy azonban az előbbi készülék, úgy a Samsung készülékeinek esetében sem zavartalan a technológiai átállás. A sikertelen készülékfeloldások akkor fordulnak elő a legtöbbsör, amikor az írisz olvasó és az arcfelismerő funkció egyszerre van alkalmazva. Ha mindenképpen ragaszkodunk ehhez a funkcióhoz, akkor érdemes világos környezetben, kalap, szemüveg nélkül használni azt, ellenkező esetben csak a korábbi jelszavas megoldással oldhatjuk fel a készüléket.
 

Bluetooth kapcsolódási problémák:

Nincs új készülék kapcsolódási hiba nélkül. Jelen esetben azonban a ludas a Cache memória, amelyet könnyen kiüríthetünk, ha felkeressük a beállításokat, azon belül is a bluetooth, cache kiürítése menüpontot.
 

Sikertelen ujjlenyomatos feloldás:

Ahogy az arcfelismerés, úgy az ujjlenyomat leolvasás sem mindig tökéletes. A Samsung idei zászlóshajóján mindenki legnagyobb örömére új helyet kapott az újlenyomatleolvasó. A hiba nem is hardveres, és nem is az elhelyezkedéshez köthető, sokkal inkább szoftveres, ugyanis az ujjlenyomatleolvasó idén egy sor új gesztussal is bővült. A gesztusokat a készülék beállításánál lehet létrehozni, ha akarjuk. Jobban járunk ugyanis, ha kihagyjuk ezt a lépést, így az újlenyomatleolvasás zavartalanul történhet meg. Ha mégis beállítottuk már korábban, akkor a beállítások, biztonság és záróképernyő menüpont alatt az összes eddig lementett újlenyomatot kitörölhetjük, és hozzáadhatjuk újra ezúttal gesztusok nélkül.
 

Samsung Pay:

Itthon még annyira nem elterjedt ez a fizetési megoldás, azonban ha külföldre megyünk, sok helyen élhetünk vele. Nem árt azonban frissíteni a telefonunkat előtte, hiszen egyes gyári készülékeknél még a funkció nem működött megfelelően. Ezt oldották meg egy szoftveres frissítéssel, amit nekünk sem árt pótolni. 
 

Holt zónák a kijelzőn:

Másik zavaró hibaforrás, hogy egyes készülékek esetén a kijelző néhány területe nem reagál az érintésre. Érdemes frissíteni a készüléket, majd visszaállítani azt, hátha javít a probléma. A Samsung természetesen már tisztában van a problémával, és már dolgozik a javításán. 

Memória hiánya:

Vannak problémák, melyek a legtöbb esetben nem hozhatók összefüggésbe a készülékkel, vagy annak gyártójával. Ilyen a memória gazdálkodás. Az Android platform rákfenéje mindig is a kevésbé hatékony memória gazdálkodás volt, amely miatt a legtöbb felhasználó már meg se lepődött azon, hogy a sok ram ellenére a készülék egyszer csak kilépett az épen futó alkalmazásból. Mivel orvosolható ez a probléma?

  • Csak olyan alkalmazásokat telepíts, amelyekre tényleg szükséged van! Ellenkező esetben a korábban, akár csak egyszer megnyitott alkalmazás is a háttérben futhat.
  • Csukd be a háttérben futó felesleges alkalmazásokat! Ezzel tényleg arra fordíthatod a készüléked erőforrásait, amire szükséged van.
  • Memória menedzsment alkalmazás letöltése.A fenti problémából adódóan ma már rengeteg olyan alkalmazás érhető el, amely segít rendben tartani a memóriát. Érdemes megfontolni a használatukat, hiszen a hatásuk azonnal érezhető!

Harmadik féltől származó alkalmazások:

Az Android platform a szabadságról szól. Ez a szabadság pedig lehetővé teszi, hogy harmadik féltől származó alkalmazásokat a Play Store-tól függetlenül is telepítsünk. Nem árt azonban figyelmesen installálni, mert sok esetben adathalász vírusokat is tartalmazhatnak. Ha tehát ragaszkodunk a Play Store-on kívül történő telepítéshez, mindenképpen legyünk körültekintőek.

Félreértés ne essék, ez a cikk nem a Samsung telefonok temetésére szolgál. Épp ellenkezőleg. A Samsung az Apple legkomolyabb kihívója a Huawei mellett, amelynek technológiai munkássága hatékonyan hozzájárult ahhoz a fejlettséghez, amelynek gyümölcsét ma mindannyian élvezhetjük. Nincs olyan telekommunikációs eszköz, amely ne küzdene kisebb-nagyobb hibákkal, és ez a Samsung Galaxy S szériánál sincs másképp. Évről-évre azonban ezeket a hibákat javítva a készülékek egyre jobbak, és felhasználók milliói élvezik minden nap a fantasztikus teljesítmény, és az Amoled kijelző nyújtotta előnyöket. Ha azonban egyik javaslatunk sem oldja meg a problémádat, akkor keresd fel csapatunkat, vagy kérd szerviz futár szolgálatunkat, már Samsung Galaxy S okostelefonokhoz is!

Szervizfutárt kérekSzemélyesen

Igen
1

Kategóriák:

Apple független márkaszerviz Budapest | iPhone készülék szerviz | iMac számítógép szerviz | MacBook hordozható számítógép szerviz | DJI drón szerviz | GoPro javítás

 

Üzletünkben a legtöbb Apple termékhez (mint például iPhone, iPad, MacBook, iMac vagy Mac mini) nagy számban talál gyári és utángyártott kiegészítőket, alkatrészeket, tartozékokat (mint például MagSafe kompatibilis töltő vagy Lightning csatlakozójú kábel)

Szervizünkben többéves tapasztalattal rendelkező kollégáink vállalják az alábbi Apple gyártmányú termékek független, garancián túli szervizelését, javítását.
iPhone készülékek:
- iPhone 3G / iPhone 3GS,
- iPhone 4 / iPhone 4S,
- iPhone 5 / iPhone 5s,
- iPhone 6 - iPhone 6 Plus / iPhone 6s - iPhone 6s Plus,
- iPhone 7 - iPhone 7 Plus,
- iPhone 8 - iPhone 8 Plus,
- iPhone SE / iPhone SE 2nd gen / iPhone SE 3rd gen,
- iPhone X / iPhone XS - iPhone XS Max / iPhone XR,
- iPhone 11 / iPhone 11 Pro - iPhone 11 Pro Max,
- iPhone 12 / iPhone 12 Pro - iPhone 12 Pro Max,
- iPhone 13 / iPhone 13 Pro - iPhone 13 Pro Max
- iPhone 14 - iPhone 14 Max / iPhone 14 Pro - iPhone 14 Pro Max

iPad készülékek:
- iPad 
- iPad mini
- iPad Air
- iPad Pro

Mac készülékek:
- iMac (20 hüvelykes, 21,5 hüvelykes, 24 hüvelykes, 27 hüvelykes)
- iMac Pro
- Mac mini
- Mac Pro
- MacBook / MacBook Pro / MacBook Air

A technikusaink által végzett javítások például: iPhone készülékek kijelzőcseréje, akkumulátor cseréje, alkatrész cseréje, ázott készülékek javítása, burkolat cseréje, hangszórók, mikrofonok és nyílások tisztítása valamint a Mac készülékek hardveres karbantartása, bővítése, alaplapi javítása, meghajtó (HDD, SSD) cseréje, külső és belső tisztítása. Beázás, törés, repedés, alaplapi meghibásodás, és egyéb problémák esetén is megoldást kínálunk, rövid határidőn belül. Vállaljuk MacBook kompatibilis, MagSafe csatlakozójú töltők javítását, szakadt, sérült vagy kedvenceink által elrágott kábelek cserélését (MagSafe 1 és MagSafe 2 csatlakozójú 45W, 60W vagy 85W teljesítményű töltők esetén).

Cégünk vállalja továbbá GoPro akciókamerák szervizelését is. (GoPro szerviz, GoPro Hero 8, GoPro Hero 7, GoPro Hero 5, GoPro Hero 4, Hero 3+, Hero 2 szerviz, GoPro Hero Session, GoPro kölcsönzés, GoPro kiegészítők, GoPro javítás)

DJI drónok, stabilizátorok szakszerű javítását is tudjuk biztosítani. (DJI Phantom szerviz, DJI Spark szerviz, DJI Mavic Pro szerviz, DJI Inspire szerviz, DJI Matrice szerviz, DJI Osmo szerviz, DJI Zenmuse szerviz, DJI drónszerviz, DJI drone szerviz)

Összetört? Lezuhant? Letört a gimbal? Nem ad képet a kamera? Nem csatlakozik a távirányítóhoz? Vízbe esett? Nem működik megfelelően?

 

Minden használt és felújított Apple készülékre a vásárlástól számított 3 hónap garanciát vállalunk.

Bármilyen problémával fordulj hozzánk Apple, DJI, GoPro készülékeddel kapcsolatban, szerviz és értékesítő csapatunk készséggel áll rendelkezésedre. Üzletünk és szervizünk Budapest belvárosában az 6. kerületben található, azonban online áruházunk éjjel-nappal rendelkezésre áll.