Ha drónokról van szó, sokunknak a DJI márka jut szinte azonnal az eszébe, ha pedig DJI, akkor a Mavic Pro, amely immár két éve, hogy bemutatkozott a nagyközönség előtt, azóta pedig igazi legendává vált kompakt mérete, és lenyűgöző képességeinek köszönhetően.
Azonban két év még egy olyan sikert-sikerre halmozó drón esetében is rengeteg idő, mint a Mavic Pro, hiszen a technológia és az elvárások is sokat változhatnak rövid idő alatt. Az elmúlt két évben mindössze egy komolyabb kihívója akadt a Mavic Pro-nak, az pedig a Karma-val előrukkoló GoPro. Azonban minden igyekezetüknek ellenére hamar elvéreztek a DJI kompakt drónjával szemben, nemrégiben pedig visszavonulót is fújtak a piacról, felszámolva a teljes fejlesztői csapatot.
A DJI a sikereket látva sem dőlt hátra, miért is tette volna. Januárban megérkezett a beharangozó, amelyből már sejteni lehetett, hogy újabb taggal bővül a DJI drón termékcsalád. A várakozók pedig nem maradtak mosoly nélkül, hiszen bemutatkozott a DJI újdonsága, a DJI Mavic Air, amely a DJI Spark és DJI Mavic Pro közé lett pozícionálva.
Miért nem upgrade a Mavic Air? Cikkünkből most megtudhatjátok!
A DJI Mavic Air formavilága teljes egészében eltér a Mavic Pro-nál már megszokott military stílushoz képest. A készülék fele akkora mint a nagytestvér, az összehajtható propellereket pedig fix propellerek váltották fel. A készülékház műanyag és magnézium ötvözetű fémből készült, amely jelentős szilárdságot és stabilitást biztosít a készülékházba beépített 7db kamerának. A készülék 3 színben, feketében, fehérben és pirosban érhető el és mindössze 430gramm! Bár a készülék csak egy kicsivel nagyobb a DJI Spark-nál, ennek ellenrére a DJI Mavic Air 3-tengelyes gimballal rendelkezik, az újonnan kialakított kamera foglalatnak köszönhetően pedig a kamera kilengése is kisebb lett. A kamera elhelyezkedése sokkal jobban emlékeztet a Spark-ra, mint a Mavic Pro-ra, és szerintem a Mavic Pro 2 esetében is hasonló megjelenésre számíthatunk majd. Maga a kamera 4K-s videók rögzítésére képes, 60Mbps helyett azonban immáron 100Mbps-on készíthetünk felvételeket, 1080p felbontásban pedig akár 120fps is a rendelkezésünkre állhat a lélegzetelállító lassított felvételekhez. Szintén újdonság a 32MP gömbpanoráma funkció, amellyel a készülék szoftvere 25 fotóból kristálytiszta panoráma fotót tud készíteni. A Mavic Air aprócska háza 7 kamerát rejt magában, így két kamera jut előre, alulra és hátra is. Az új érzékelőket a VIO (Visual Inertial Odometry) szoftver, a 3D feltérképező rendszer és az APAS rendszer képes kiaknázni. Az elsőnek köszönhetően a Mavic Air ügyesebben közlekedik belső térben, illetve zsúfolt környezetben, míg az APAS rendszer az akadályelkerülésben segíti az eszközt. A Mavic Air tehát valós időben, 3 irányba látva dolgozik folyamatosan azon, hogy a repüléseket épségben túléljük. A Mavic Air mindent tud, amit elődei is tudtak, azonban számos új funkció mutatkozott be a DJI legkompaktabb drónjánál, elég, ha csak az új Asteroid vagy Booerang Quick Shots módokra gondolunk. Sok szempontból előrelépés a Mavic Air a Pro változathoz képest, azonban a repülési idő terén biztosan nem. A Mavic Pro 27 percéhez képest mindössze 21 percig bírja a levegőben, amely miatt alaposan be kell tárazniuk tartalék akkumulátorokból a leendő Mavic Air tulajdonosoknak.
A Mavic Air tehát nem a Mavic Pro utódja, sokkal inkább előkészíti a terepet a kategória új királya előtt, amely egyes hírek szerint már márciusban megérkezhet. A Mavic Pro II-re tehát még egy kicsit várnunk kell, de biztosan nem hoztok rossz döntést, ha a Mavic Pro-ra vagy a Mavic Air-re teszitek a voksotokat!